Michalici

Pielgrzymka parafialna na Święty Krzyż

22-06-2023

facebook twitter
W sobotę 17 czerwca 94 osobowa grupa pielgrzymów wyruszyła na Święty Krzyż. Duchowymi opiekunami pielgrzymki byli ks. Jakub Kasprzycki i ks. Marek Posełkiewicz.

Naszą wyprawę rozpoczęliśmy od Wąchocka, gdzie zwiedziliśmy muzeum. Potem przeszliśmy do zespołu kościelno-klasztornego Cystersów, którego początki sięgają XII wieku. Ojcowie zabrali nas do romańskiego kościoła, kapitularza czyli sali zebrań zakonników, fraterni czyli miejsca pracy, karceru czyli miejsca dla niegrzecznych braci. Byliśmy również w pięknych i zadbanych ogrodach klasztornych.

Następnie ruszyliśmy do celu naszej pielgrzymki, jakim było Sanktuarium Relikwii Drzewa Krzyża Świętego. O godz. 12.00 uczestniczyliśmy we Mszy świętej, gdzie poleciliśmy Bogu nasze intencje. W czasie wolnym pielgrzymi skorzystali z możliwości oglądania panoramy regionu z wieży widokowej. Podziwialiśmy Gołoborze czyli obszary bezleśne (gołe od boru) znajdujące się na stokach pasm górskich, które zrobiło na wielu nie małe wrażenie. Następnie mogliśmy usłyszeć z ust przewodnika historię klasztoru i relikwii krzyża świętego. Na koniec posililiśmy się pysznym obiadem z klasztornej kuchni.

Ostatnim miejscem do którego udaliśmy się było Sanktuarium Maryjne w Kałkowie-Godowie. Tam dzięki przewodnikowi poznaliśmy najciekawsze miejsca sanktuarium.

Po tych wszystkich przeżyciach obraliśmy kierunek na Warszawę, gdzie szczęśliwie dotarliśmy pod kościół na Bemowie.

Kolejny wyjazd już we wrześniu!